Seniorce wmówili atak hakerów. Przelała 200 tys. oszustom
Przebieg oszustwa
Komenda Powiatowa Policji we Wschowie informuje, że 65 letnia mieszkanka gminy Wschowa padła ofiarą oszustwa telefonicznego. Sprawcy, podający się za pracownika banku, przez około dwa tygodnie instruowali pokrzywdzoną, twierdząc, że z jej konta zostały pobrane środki. W wyniku manipulacji kobieta zaciągnęła siedem kredytów i przelała łącznie blisko 200 000 zł na wskazane rachunki.
Metoda działania oszustów
Proceder obejmował kilkadziesiąt połączeń telefonicznych. Rozmówca narzucał presję czasową, informował o rzekomych transakcjach i nakazywał szybką reakcję. W celu „ochrony” środków polecał zaciągnięcie kredytu i przelanie środków na wskazane konta, które należały do oszustów.
Apel i porady policji
- Przerwij rozmowę gdy masz wątpliwości i zadzwoń na oficjalny numer banku,
- Nie wykonuj przelewów na polecenie osoby dzwoniącej,
- Nie podawaj nikomu danych do logowania ani kodów autoryzacyjnych,
- Konsultuj podejrzane prośby z bliskimi lub zgłoś je policji.
Prosimy zachować ostrożność i weryfikować tożsamość rozmówców zanim podejmie się decyzję o przekazaniu pieniędzy - aspirant Marek Cieślakowski
Policja przypomina, że o każdym podejrzeniu oszustwa należy niezwłocznie powiadomić bank oraz najbliższą jednostkę policji. Sprawa jest w toku i podlega dalszym czynnościom wyjaśniającym.
źródło informacji: aspirant Marek Cieślakowski / policja.pl









