Wschowa: sprzedawca opon stracił ponad 40 tys. zł w oszustwie
Oszustwo przy sprzedaży ogłoszeniowej
Wschowscy policjanci przyjęli zgłoszenie od mieszkańca miasta, który zamiast otrzymać zapłatę za wystawiony w internecie komplet opon, stracił wszystkie oszczędności. Zgłaszający podał, że po kontakcie z rzekomą kupującą otrzymał informację o wybranej firmie kurierskiej oraz wiadomość z linkiem do rzekomej strony banku.
Po wejściu na przesłany adres mężczyzna został poproszony o podanie danych karty, a następnie odebrał telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Pokrzywdzony kilkukrotnie potwierdził operacje, po czym zauważył, że na jego koncie brakuje ponad 40 000 zł. Zorientowawszy się, że może paść ofiarą oszustwa, zakończył rozmowę i zgłosił sprawę policji.
Na co zwracać uwagę wystawiając przedmioty w sieci
- zbyt szybka i nachalna odpowiedź potencjalnego kupującego,
- wiadomości z linkami do rzekomego potwierdzenia transakcji, które przekierowują na fałszywe strony lub instalują złośliwe oprogramowanie,
- prośby o podanie numeru karty, kodu BLIK lub innych danych umożliwiających dostęp do środków.
Pamiętajmy, aby do każdej takiej sytuacji podchodzić ostrożnie i z rozwagą. Jeżeli coś sprzedajemy, kupujący nie może żądać podania kodu BLIK ani innych danych umożliwiających wypłatę pieniędzy. Nie potwierdzamy przelewów przychodzących na prośbę rozmówcy i nie klikamy w podejrzane linki. - aspirant Marek Cieślakowski
Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności w okresie przedświątecznych zakupów i przypomina, że bank nigdy nie prosi o podawanie kodów BLIK, pełnych danych karty ani wielokrotne potwierdzanie operacji w trakcie rozmowy telefonicznej. Sprawę prowadzi Komenda Powiatowa Policji we Wschowie.
źródło informacji: aspirant Marek Cieślakowski / policja.pl









